środa, 19 sierpnia 2015

Kruche ciasteczka kokosowo-cytrynowe

Składniki:

  • 1,5 szklanki wiórków kokosowych
  • 1 szklanka mąki (owsianej lub ryżowej, ale to kwestia gustu)
  • 1-2 jajka
  • 2 łyżki ksylitolu
  • 1-2 łyżeczki soku z cytryny (lub olejku eterycznego, można oczywiście pominąć)
  • 100-150 gr masła
  • pół łyżeczki sody lub łyżeczka proszku do pieczenia
  • ew. płatki migdałów do dekoracji

Sposób przygotowania:

1. Wymieszaj wiórki, mąkę, ksylitol, sodę, dodaj jajka, sok z cytryny.
2. Dodając masło zagnieć kruche ciasto, ilość masła jest orientacyjna, ważne by powstała gładka masa.
3. Formuj ciasteczka. Mi z podanej porcji wychodzi około 22 sztuk o średnicy 5,5 cm i takie ciastka robi mi się najlepiej, ale jak kto woli. Opcjonalnie ozdobić płatkami migdałów lub innymi dodatkami.
4. Piec w temperaturze 180 °C około 15 minut.

Ciasteczka nie są być może zbytnio wymyślne, ale sprawdzają się dobrze poza domem, bo są lekkie i zaspokajają głód oraz mogą być bazą dla bardziej skomplikowanych deserów.

5 komentarzy:

  1. Super ciasteczka! Przepis zatrzymuję dla siebie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis wygląda super. Mam tylko pytanie, pewnie idiotyczne, ale co to jest ksylitol, gdzie można go kupić i jak wygląda. Ogólnie poproszę słówko wyjaśnienia bo pierwszy raz się z nim spotykam . Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisałam kilka słów w poprzednim poście, generalnie jest to zdrowsza alternatywa dla cukru, która ma również korzystne działanie dla zdrowia. Ja obecnie używam tylko jego z uwagi na dietę na, której jestem i chwalę sobie. Tylko cena nieco wysoka, ale trzeba polować na okazje. Kupić obecnie można i w hipermarketach, a tak to sklepy ze zdrową żywnością i Internet. W Internecie jest często taniej, ale ważne żeby był to cukier brzozowy, najlepiej z Finlandii:) Jego zaletą jest to ma bardzo niski indeks glikemiczny i nie fermentuje w układzie pokarmowym, więc sądzę, że warto spróbować . Ale oczywiście jeśli chodzi o przepis można użyć zwykłego cukru jeżeli ktoś nie musi z niego rezygnować. Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Przepis wygląda super. Mam tylko pytanie, pewnie idiotyczne, ale co to jest ksylitol, gdzie można go kupić i jak wygląda. Ogólnie poproszę słówko wyjaśnienia bo pierwszy raz się z nim spotykam . Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis wygląda super. Mam tylko pytanie, pewnie idiotyczne, ale co to jest ksylitol, gdzie można go kupić i jak wygląda. Ogólnie poproszę słówko wyjaśnienia bo pierwszy raz się z nim spotykam . Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń